lauantai 29. joulukuuta 2018

MITÄ, NELLI KIRJOITTAA

Moro!

Lueskelin tossa noita Minnin tekstejä, ja älysin että meillä on aika eilaiset kokemukset täälä, eikä niistä näy minkälaista minulla on, kun oon eri koulussakin. Ja oon niitä videoita tehny, mut ei niistä sen pahemmin mun fiililsiä näy. Varsinkaa teille ku YouTube ei haluu käsitellä niitä loppuu saakka.


Mä tykkään superisti olla täälä. Ruoka on parasta, joo riisi namnam! Ja sormilla on kivaa syyä, tuntuu et on jotenki lähempänä sitä ruokaa, vaik en tietenkää Suomessa ajatellu että haluisin olla haarukan verran kauempana siitä. Tykkään siitä et se maistuu joltain ja aina löytyy uusia makuja 😍



Oon tosi onnellinen meiän host perheestä ja siitä että meillä ollu tää erillinen huone jossa vessa ja suihku. Vaikka tää muovi patjan päällä häiritseekin  j o k a  yö :) Mut asiat vois olla huonomminki! Nii ja niinku Minni kerto, et muutetaan huomenna tonne samaan taloon host perheemme kanssa oon siitäki aika innoissaa. Ku ei me ihan liikaa sielä vietetä aikaa, ni ehkä sielä on sit helpompi hengaa niittenkaa!


Mun koulupäivät on parasta! Mulla on yks poika Shiva, jota opetan joka päivä. SE ON IHANA ja rasittava välillä mut silti IHANA! Huomaan siinä samoja piirteitä ku ittessäni, et on aika vaikee keskittyy johonki jos vähänki jossain on jotain mielenkiintosempaa. Esimerkiksi tuulen liikuttama muovipussi tai kynä jota minä pidän kädessä.

Tässä Shiva mun tekemä hattu päässä ja Shalini opettajan tekemä vene kädessä!

Mulla on miltei joka päivä kivaa koulussa, ja viihtyisin sielä pitempääkin. Vain tunti opetusta ja tunti leikkimistä. Perjantaina unohettiin ottaa Muumi-pallo mukaan, ja kun saavuttiin Shivan luo, se kyseli palloa ja kun kerroinn että ei oo tänään, se meni tutkii mun laukkua ja kynäkoria että eikö oikeesti. Shiva ei puhu kuin kannadaa, ja mä enkkua, ni meillä ei oo yhteistä kieltä. Mutta silti on jokapäivä kivaa ja leikit onnistuu! Mulla on superisti videomateriaalia mun päivistä koulussa, ja niitä on parasta kattoa vaikka samana iltana uudestaan ja uudestaan!


Niin, pallo unohtu ni piti keksiä jotain muuta ku sen perässä juoksemista ja kopittelua. Ekana kaadoin kaikki kynät matolle ja alettiin lajittelemaan niitä värien mukaa. Alkupäivästä kun oli vähän ongelmia niiden muistamisessa.


Aina löytyy kivaa tekemistä! Kuha (😅) kattoo ympärille ja pitää mielen avoimena! Tuona päivänä tehtiin myös paljon taikatemppuja ja paperista vaikka ja mitä madosta koiraan ja veneeseen.


Ylipäätänsä kaikki on täälä hyvin, lomaa elämästä. Ei tarvitse ajatella turhia kun joka päivä tietää mitä tekee ja ihmiset on mukavia! Mulla on jo nyt ikävä mun koulupäiviä, kun olen tuola enään viikon ja yhden päivän. Shalini, jonka kanssa tuolla käyn opettamassa, on lähdössä Pohjois-Intiaan kahdeksi kuukauseksi kahden viikon päästä tiistaina. Enkä usko että voin yksin mennä tuonne. Saa nähdä mitä sillä viikolla teen, että meenkö Minnin ja Mariannen kanssa Baikadiin 🤔

Nii ja kissoja sekä talon koiraa Jimmyä oon kovasti silitelly aina kun istun ulkona. Istun niillä portailla aika paljon. Yleensä oon lukemassa  kirjaa tai puhumassa videopuheluita Suomeen, mitä teen aika paljon! Perhettä ja ystäviä on kyllä ikävä!


Nii ja oli ihanaa käydä nyt viikonloppuna jossain muualla kun vessassa ja syömässä naapurissa!



Oli superii uida meressä, ku se vesi ja ilma oli lämmintä. Mut sos sattu silmii se suola!

Ja loppu mun mielestä ihana lause, joka on tosi tärkee! (mun äiti tykkää näistä :) )

If you are not doing what you love, you're wasting time 


- Nelli

4 kommenttia:

  1. Varo, ettei aallot vie silmälaseja! Yhdelle tutulle on käynyt niin. Ne aallot tulevat Afrikasta saakka :) .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo vois enskerralla jättää rannalle! Oli ne tosi voimakkaita ne aallot😬

      Poista
  2. Voisiko saada yhden YouTube postauksen koulupäivästä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Johanna! Ja joo niinkun tekstissä jo kerroin niin YouTuben kanssa on ongelmia, niin siksi ei ole tullut. On kyllä paljon materiaalia!

      Poista